WMO loket

Het Wmo-loket behandelt alle vragen over de Wmo van inwoners van Westvoorne.
Denk aan vragen zoals:

  • Huishoudelijke ondersteuning
  • Dagbesteding
  • Vervoer
  • Woningaanpassingen
  • Hulpmiddelen
  • E.d.

Wmo-loket via het ServicePunt

De dienstverlening voor de Wmo is sinds 1 februari 2019 verruimd. Voor Wmo-aanvragen kunt u vanaf 1 februari terecht bij het ServicePunt van de gemeente Westvoorne in het gemeentehuis in Rockanje. De dienstverlening is verruimd om eenvoudige vragen direct te beantwoorden en om een snelle doorleiding naar een Wmo-consulent te regelen.

Het ServicePunt helpt u met het vinden van de juiste weg naar zorg, zoals hulp bij de benodigde formulieren, informatie over onafhankelijke cliëntondersteuning en het maken van afspraken met een Wmo-consulent. Wanneer zich een acute ernstige hulpvraag voordoet die onmiddellijke inzet behoeft, zijn er medewerkers beschikbaar, zoals de klantmanagers, schulddienstverleners en maatschappelijk werker.

Telefonische bereikbaarheid Wmo-loket

Voor wat meer ingewikkelde vragen wordt contact gelegd met de Wmo-consulenten in Hellevoetsluis. U kunt ook rechtstreeks bellen met dit Wmo-loket  via 14 0181 en vragen naar Hellevoetsluis. Een afspraak met een Wmo-consulent kunt u maken op elk gewenste locatie, bijvoorbeeld bij u thuis of op het gemeentehuis in Rockanje. De Wmo-consulenten werken vanuit het gemeentehuis in Hellevoetsluis.  

Vanuit het regionaal Wmo-beleid krijgen alle inwoners die een aanvraag voor een voorziening (willen) indienen een keukentafelgesprek met een Wmo-consulent. Dit beleid blijft gehandhaafd zodat een volwaardige intake plaatsvindt waarna een passende indicatie gedaan kan worden.

Heeft u vragen over:

  • uw hulpmiddelen, zoals een rolstoel? Neem contact op met Medipoint.
  • Algemene vragen: (0174) 210 700. Service vragen: (0174) 210 707. E-mail: wmo.maasdijk@medipoint.nl 
  • Uw eigen bijdrage? Neem contact op met het CAK. Zij innen de eigen bijdrage voor Wmo-cliënten. Telefoonnummer 0800-1925. www.hetcak.nl
  • Het aanvragen van een Mantelzorgpas? Kijk op www.mantelzorgvoorne.nl 
  • Onafhankelijke cliëntenondersteuning? Neem contact op met Stichting MEE (tel: (0181) 33 35 07)  en SBO (tel: (0181) 32 22 37).
  • Over geld, relatie, huwelijk, verlies, rouw, ruzie, geweld of andere maatschappelijke problemen? Neem contact met de maatschappelijk medewerker van Westvoorne via (0181) 40 00 00.

Tafeltje Dekje

Tafeltje Dekje wordt in onze gemeente verzorgd door de Catharina Stichting

Postadres: Postbus 170, 3230AD Brielle 
Tel. (0181) 41 25 55
E-mail: info@catharinastichting.nl
Internet: www.catharinastichting.nl
 

Vervoersmogelijkheden Westvoorne

Reizen met VP Flex Vervoer 

Bekijk de brochure

Regelhulp is een wegwijzer van de overheid naar zorg, hulp en financiële regelingen. Gebruik Regelhulp om oplossingen te vinden die passen bij uw situatie.

Mantelzorgpas

mantelzorgpas

Gemeente Westvoorne waardeert de inzet voor uw naaste(n) zeer. Als kleine blijk van waardering, kunt u de mantelzorgpas aanvragen. Op deze persoonsgebonden pas staat een tegoed. Mantelzorgers kunnen deze zorgpas digitaal aanvragen viawww.mantelzorgvoorne.nl of via MEE Zuid-Hollandse Eilanden, telefoon (0181) 33 35 07 en e-mail: servicebureau@meezhe.nl. Meer lezen?

U bevindt zich op: Home