Klachten over de gemeente
De gemeente doet er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan daarbij wel eens iets misgaan. Voelt u zich niet begrepen door de gemeente? Of bent u niet goed behandeld door één van onze ambtenaren? Dan kunt u een klacht indienen. De gemeente Westvoorne neemt u en uw klacht serieus.
Waarover kan ik een klacht indienen?
Waarover kan ik een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over de manier waarop de gemeente Westvoorne u van dienst is. Bijvoorbeeld in de volgende situaties:
- U vindt dat u niet goed bent geholpen.
- U moet te lang wachten op antwoord.
- U wordt onbeleefd te woord gestaan.
- U heeft een klacht over een ambtenaar, een sector, (een lid van) het college van burgemeester en wethouders of de gemeenteraad.
Let op: U kunt geen klacht indienen als u het niet eens bent met het algemene beleid binnen de gemeente.
Waarover kan ik geen klacht indienen?
Waarover kan ik geen klacht indienen?
De gemeente behandelt geen klachten over de openbare ruimte. Denk bijvoorbeeld aan:
- Losliggende stoeptegels
- Een boom die dreigt om te vallen
- Slecht onderhoud aan plantsoenen
Voor klachten over deze zaken kunt u contact opnemen met team Beheer en Onderhoud Buitenruimte.
Telefoonnummer: (0181) 48 24 33.
Hoe dien ik een klacht in?
Hoe dien ik een klacht in?
U kunt uw klacht rechtstreeks indienen bij de ambtenaar waar u een klacht over heeft of bij diens leidinggevende. Is dit niet mogelijk? Dan kunt u uw klacht indienen via het klachtenformulier.
Hoe gaat het verder?
Hoe gaat het verder?
U krijgt schriftelijk bericht zodra de gemeente uw klachtenformulier goed ontvangen heeft. Daarnaast krijgt u de gelegenheid om uw klacht mondeling toe te lichten.
De gemeente start een onderzoek naar uw klacht. Binnen 6 weken krijgt u van het college een brief met daarin de uitkomst van het onderzoek naar uw klacht. Soms is er meer tijd nodig om uw klacht te onderzoeken. U wordt hierover op de hoogte gehouden.
Gemeentelijke ombudsman
Gemeentelijke ombudsman
Bent u niet tevreden over de manier waarop uw klacht wordt behandeld? Of reageert de gemeente niet op uw klacht? Dan kunt u uw klacht indienen bij de gemeentelijke ombudsman.
De gemeentelijke ombudsman is onafhankelijk van de gemeente. De ombudsman zal samen met u naar een goede oplossing zoeken. De ombudsman geeft daarnaast advies aan de gemeente, om te voorkomen dat uw klacht zich in de toekomst herhaalt.
Telefoonnummer: 010 411 16 00
E-mail: info@ombudsmanrotterdam.nl
Voor meer informatie en het spreekuur kunt u terecht op de pagina van "spreekuur gemeentelijke ombudsman".